fredag den 10. maj 2013

Bigger is better?

Ny sæson, nye dæk..

Som trofast tilhænger af contintal GP 4000S , i 700x23c mål, så skal der nu meget til at rykke rundt på det.
Men alligevel, så skal det prøves, det som mange anbefaler, nemlig lidt bredere dæk.
Så jeg ser frem til at modtage mine nye continental Grand prix 700x24c.

Altså et lidt bredere dæk, lidt større luftkammer, og i princippet skulle byde på mindre rullemodstand.
Hvorfor kører profferne så på smallere dæk? Det gør de heller ikke alle sammen, men smallere dæk er lig mindre luftmodstand. Men hvad betyder det når man selv fylder for meget, og ikke har den helt rigtige siddeposition.

Jeg glæder mig til at teste disse dæk..

1 kommentar:

  1. At gå fra 23 c til 24 c er som at få en ny cykel. Det er ret overraskende, hvor stor forskel der er. Nu kører jeg i forvejen på en Specialized Roubaix S-Works SL2, som er reet comfy, men med disse dæk, er det svært at få bedre komfort, uden at tabe fart. Der er masser at KM i de dæk, faktisk de bedste jeg endnu har prøvet. Teknikken er at det større kammer giver mindre rullemodstand, men giver i samme øjemed et større areal, altså øget luftmodstand. Men kan det ikke være lidt ligegyldigt, når man bare skal hænge på toget, lave et eller 2 TV udbrud, og derfra bare gemme sig i feltet. Og så ha det godt i ryg og læn dagen efter?

    SvarSlet