mandag den 22. april 2013

Den hårde træning

Den hårde træning

For de fleste har det været en sej vinter at komme igennem. Lysten til at træne er godt nok begrænset, når der er bidende kulde udenfor.
Men hvis man har sat sig nogle mål for sæsonen, så nytter det ikke at ligge på den lade side. Jeg må nok konstatere, at nogen skal træne mere end andre, for bare at følge med til træningen.

På vores lille hold er der allerede stor spredning i gruppen, hvor dem, der har været konsistente, nu høster frugterne af det hårde slid. Jeg er imponeret over, at man stadig kan holde sig selv og hinanden op til, hvad er hård træning.

Jeg har logget følgende antal KM i de seneste 3 år, i perioden fra 1/1 til d.d. (22/4)

2011: 1588 KM
2012: 2649 KM
2013: 2267 KM

Rent formmæssigt var 2012 mit bedste år, og måske er der sammenhæng mellem træningsmængde og resultater :-). Nu er resultater ikke nødvendigvis kun gode placeringer i motionsløbene, men bare det at kunne sidde med på de hårde stigninger i Danmark, når man nu er en tung rytter, er en tilfredsstillelse. Jeg gider ikke komme ind på det med vægten lige her. Den er IKKE hvor den skal være!

Og det er lige den jeg hungrer efter igen, nemlig at bare kunne sidde med til den hårde træning. Jeg må nok indrømme at gutterne i den grad sætter mig, når det går opad, og når det går ligeud, så hænger jeg kun lige på med neglene. Det er hårdt, og jeg er totalt kørt i hegnet efter 120 km/ 1000 HM med drengene.

Nå, jeg skal nok melde ind, hvis jeg en dag rammer formen, og igen føler at jeg kan sidde med.

Vi ses på landevejen!

1 kommentar:

  1. Formen kom i så i Juli/August! Den landede i bekvem afstand af La velomediane, som vi kørte hele holdet, d. 24/8. SUPER løb. Ca 170 KM med under 4000 HM i Ardennerne. Kan klart anbefales. Jeg kørte det for mange år siden med Lars Christensen, dengang Danpo/Chicky World sponsor, på ca. 7,48. I år landede den officielle tid på 6,07. Så enten er min cykel hurtigere, eller også har jeg bare trænet mere i år? La velomediane er en must-try, på højde med La Marmotte og andre hard core løb.

    SvarSlet